niet inschrijven
Home    |   Nieuws    |   Contact   

Gratis hersenoefeningen


Steeds meer mensen onderkennen het belang van hersentraining. Want, kwaliteit van leven is belangrijk. En hersentraining draagt bij aan die levenskwaliteit. We willen niet alleen ouder worden, we willen vooral gezond ouder worden. En die ontwikkeling beperkt zich niet alleen tot lichamelijke gezondheid en vitaliteit. Ook hersentraining krijgt steeds meer aandacht. 

Onderzoek wijst uit dat we hersenen kunnen trainen. Zo zijn we dus in staat ook mentaal langer fit te blijven. Verschillende fabrikanten spelen slim in op deze ontwikkeling. Een goed voorbeeld hiervan is de sudoku-puzzel. Ook de zogenaamde braingames bewijzen het: hersentraining is hot. Tot voor kort bleef Nederland een beetje achter op dit gebied. Maar daar komt verandering in. 

Want nu is er Neurocampus. Een campus die bol staat van de hersenkrakers. Stuk voor stuk oefeningen die de hersenactiviteit stimuleren. Via internet, interactief en toegankelijk voor iedereen. Als u zich registreert, krijgt u toegang tot de verschillende faculteiten. Zo is er een faculteit voor uw geheugen en een Taalfaculteit. Maar ook eentje die zich puur richt op rekenen, of op ruimtelijk inzicht. Met elke hersentraining stoomt u uw hersenen klaar voor het examen. Als u denkt genoeg hersentraining te hebben gehad, kunt u zich voor dit examen inschrijven. Hoe hoger uw niveau, hoe moeilijker de oefeningen. Als student doorloopt u namelijk drie verschillende fases. Die van bachelor, master en uiteindelijk PhD. 

Klik hier voor gratis braintraining

14 tips voor geluk


14 'details' die het verschil maken, elke dag opnieuw!

Zelfs de allerbeste therapie is waardeloos als je je kijk op het leven niet aanpast.

  1. Laat geen kans onbenut om je lichaam te stimuleren om endorfines vrij te maken. Deze substanties die door de hersenen worden geproduceerd zijn belangrijk  voor ons welzijn. Zij veroorzaken euforie en verzachten pijn. Zij spelen een belangrijke rol bij het bewaren van het evenwicht tussen spanning en ontspanning. Hoe we een endorfinestorm kunnen veroorzaken in ons lichaam? Dat kan op de meest diverse manieren: door een fysieke inspanning (sport), door onze zintuigen te prikkelen (de geur van vers gemaaid gras!), door ontspanning gecombineerd met prikkeling van de zintuigen (een warm kruidenbad), door samen te lachen of huilen, door een nieuwe uitdaging aan te gaan...
  2. Verberg je emoties niet, je hebt het volste recht om je eens wat minder goed te voelen en dat te tonen ook. Lukt het niet om erover te praten, schrijf je emoties dan op.
  3. Maak er een gewoonte van, je elke ochtend af te vragen "welke leuken dingen gaat deze dag brengen".
  4. Gun jezelf elke dag een cadeautje, hoe onbenullig het ook lijkt: een magazine dat jegraag leest, een reep chocolade, een telefoontje naar een vriend.
  5. Neem wat tijd voor jezelf. En zet zonder schuldgevoelen je mobieltje uit.
  6. Durf karweitjes die je echt tegenstaan, uit te besteden: leve de carwash!
  7. Accepteer vermoeidheid als een van de gevoelens waarmee een mens nu eenmaal te maken krijgt. En rust!
  8. Bekijk onverwachte gebeurtenissen als positieve kansen.
  9. Probeer in al het negatieve, altijd een positieve kant te vinden, een les voor de toekomst. 
  10. Aanvaard anderen grotendeels zoals ze zijn. Hen helemaal veranderen kun je niet, het is dus beter je eisen aan te passen aan wat je wel van hen kunt verwachten. Verwacht niet meer dan mogelijk is.
  11. Verspil je energie niet aan het zoeken van schuldigen, zoek liever naar oplossingen.
  12. Probeer problemen en conflicten uit het verleden te vergeten. Rancune om wat is gebeurd, helpt je geen stap vooruit.
  13. Denk eraan dat negatieve formuleringen ("Ik wil dit niet") blokkeren. Positieve formuleringen ("Dat is fijn", "zo wil ik het!") motiveren en geven energie.
  14. Durf oude overtuigingen los te laten. Laat je niet afremmen door de leraar die je ooit probeerde wijs te maken dat u "niet geboren was om talen te leren". Probeer het gewoon... en bewijs dat je Spaans kunt spreken als de beste. Caramba!

Het antwoord op stress


Stress is overal om ons heen. Ons leven zou saai zijn zonder enige stress. De sleutel is om met stress omgaan op een positieve en gezonde
manier.Als je in staat bent om te weten wat de oorzaken van je stress zijn, probeer deze dan te vermijden of te op te lossen. Dat is misschien niet altijd mogelijk. Er zijn vele manieren om emoties te beheersen. Hierbij een aantal gezonde manieren om stress te verminderen
  • Probeer je geen zorgen te maken over dingen waar je geen directe invloed op heb.
  • Leer enkele eenvoudige ontspanningsoefeningen.
  • Zorg voor  u realistische doelstellingen - thuis en op het werk.
  • Leer 'nee' zeggen
  • Zorg voor regelmatige fysieke bezigheden
  • Zorg voor uitgebalanceerde voedzame maaltijden
  • Neem elke dag een paar minuten voor jezelf om rustig te zitten en te denken aan een beeld wat je ontspant, bijvoorbeeld jij in een hangmat op zonnig strand.
Wellness | Spa | Hotel | Thermen | Kuuroord | Sauna | Beauty | Massage | Welness | Wellnes | Weekend | Nederland | Arrangement | Center | Centrum | Aanbieding | Beautyfarm
© PHPape 2018